maanantai 11. maaliskuuta 2013

Agicockeri 2012


Zorro on Agilitycockeri 2012

Vuoden 24 startitsta 14 nollaa ja mukaan mahtui pari voittoakin!

Sofi sijoittui agicockerikisassa seitsemänneksi :) Kahtena viime keskiviikkona Lotalla on ollut muuta menoa ja minä olen juossut Oreniuksella Sofin kanssa. Tai no, puuskuttanut lähinnä, tosi tyhmää kun kunto ei kestä. Zorron kanssa tehtiin myös ratatreeniä ja mun 10 minuuttia piti jakaa kahteen osaan kun kolmen minuutin kohdalla olin ihan puhki ja piti jäädä huohottelemaan. Viiden kuukauden juoksemattomuus jätti jälkensä, mut tästä se lähtee pikkuhiljaa ja sitkeesti.

Perjantaina kävin agilityliiton luennolla koiran fysiikasta, ja edellisenä viikonloppuna Ullan ja Ninan luennolla vähän samasta aiheesta + metästys. Aiemmin en tiennyt koiran fysiikasta mitään, nyt teidän jo jotain.

Lauantaina ammuin Sofille, istumiset se teki hyvin, mutta haku tuotti ongelmaa koska joelta tuli tuoksu. Ip lähdin katsomaan TopTeamin treenejä kun Sofi pääsi tuuraamaan Plikkaa. Lauantaina oli Jennyn rata ja sunnuntaina Juhan. Oli opettavaista nähdä miten ''oma'' koira toimii milläkin vedolla, pidolla, merkkauksella, käännöllä, rytmityksellä, lähetyksellä... ja jos ei toiminut niin miten mikäkin korjaussarja vaikuttaa. Ehkä yllättävintä oli miten hyvin Sofi reagoi rytmitykseen. Asian huono puoli on etten minä osaa/pysty rytmittämään niin hyvin kuin Lotta, joka on nopea ja kulkee enempi koiran kanssa.

Jälkeenpäin lenkeillä ajattelin suuria ajatuksia, vai mikä lie aivopieru: Kun Sofi lukee niin paljon liikettä, kiihdyttää kun juoksen, jarruttaa kun pysähdyn. Niin onko tässä meidän metästysongelma (yksi niistä) kiteytettynä. Kun etenen, kerron koiralle että edetään, eikä sitä sitten saa kiinni. Täytyykö mun ruveta luovimaan edetäkseni? Ääh, taitaa meidän ongelmat olla pelkkää kurittomuutta yhdistettynä ohjaajan taitamattomuuteen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti